Kampiakseli

Kampiakseli

Suoritamme kampiakselin koneistustöitä Tampereella ja Joensuussa.

Tarkistamme kampiakselit säröjen varalta ennen koneistusta. Särötarkastuksella varmistutaan akselin kunnosta/kunnostuskelpoisuudesta. Säröllinen kampiakseli voi katketa ja aiheuttaa suuremman moottorivaurion.

Puhdistuksen ja särötarkastuksen jälkeen tarkastetaan akselin suoruus ja kaulojen mitat. Tarvittaessa akseli oikaistaan. Mikäli akselissa on laakerivaurio, sen syy on hyvä selvittää. Samassa yhteydessä on tarpeellista tarkastaa myös sylinteriryhmän runkolinja sekä kiertokankien kunto, jottei vaurio toistu.

Kampiakseli hiotaan kampiakselihiomakoneella määritettyihin mittoihin. Teemme hiomalla myös viritysakseleiden iskunpituusmuutoksia. Toimitamme kampiakselin kunnostukseen myös sopivat laakerit.

Kampiakseleiden tasapainoitukset teemme 40 vuoden kokemuksella ja alan uusimalla laitteistolla. Työn suorittamiseen tarvitaan akselin lisäksi myös muut pyörivät massat, kuten vauhtipyörä. Katso lisää tasapainotuksesta.

Toimitusohje – Kampiakseli

Toimittaessanne kampiakselin tarkastettavaksi tai korjattavaksi, pyydämme toimittamaan myös ajoneuvon rekisteritunnuksen tai työkoneen ja moottorin tyyppikilven tiedot sekä omat yhteystietonne. Työn kannalta oleellista on, että työnjohdollamme on käytettävissä mahdollisimman tarkat perustiedot työkohteesta. Sovi akselille tehtävistä erikoistöistä aina erikseen työnjohdon kanssa. Puhdas kampiakseli nopeuttaa työn aloittamista. Akseli tulee pakata ja suojata mahdollisimman huolellisesti. Älä kuitenkaan teippaa laakerikauloja ilmastointiteipillä.